Ofte stillede spørgsmål

Vi ønsker at give dig den bedste kundeservice, og derfor står vi altid klar til at hjælpe dig. Her på siden kan du læse nogle af de oftest stillede spørgsmål fra vores kunder. Dette kan være med til at hjælpe dig med netop dine spørgsmål.

Finder du ikke svar på det, du leder efter, er du selvfølgelig velkommen til at kontakte vores kundeservice. Du kan kontakte os på telefon: 6017 9360 eller pr. e-mail: info@sofa.dk. Du kan også altid skrive til os på chat eller på vores Facebookside 

Vi ser frem til at hjælpe dig.

Min ordre

Hos sofa.dk tilbyder vi prisgaranti på alle vores varer. Det betyder, at hvis du finder en sofa magen til vores billigere andre steder, så får du naturligvis sofaen til den laveste pris. Sofaen skal være identisk med vores og være til samme pris inklusive gratis levering. Dertil tilbyder vi også at give penge tilbage, hvis din købte sofa sættes ned i pris efter køb.
Vi ringer altid til dig på den dag, hvor leveringen er aftalt. Du vil blive ringet op cirka 30 minutter før, således du har mulighed for at nå hjem fra dit arbejde eller lignende. På denne måde får du mulighed for at planlægge din dag bedst muligt.
Hvis varen er på lager, Bliver du kontakt via SMS eller e-mail for at aftale nærmere tidsinterval for levering. I kommentarfeltet ifm. checkout har du mulighed for at indtaste en ønsket leveringsdato, som vi bestræber os på, at tage højde for. Er varen ikke på lager, vil det tage ca. 4-5 uger, før den kan leveres til dig. Vi kontakter dig naturligvis altid inden leveringen, hvor vi sammen får aftalt leveringstidspunktet, uanset om du har bestilt en lagervare eller en bestillingsvare.  Leveringstiden på den enkelte vare er oplyst i webshoppen. Du vælger den ønskede leveringsform ved bestilling. Alle møbler er forsvarligt pakket ind i papkasse og bobleplast.
Hvis varen er på lager, vil du oftest blive kontakt via SMS eller e-mail for at aftale nærmere tidsintervalfor
levering.
I kommentarfeltet ifm. checkout har du mulighed for atindtaste en ønsket leveringsdato, som vi vil
bestræbe
os på, at tage højde for.Er varen ikkepå lager, kan det tage4-8 uger, før varen ankommer på vores
lager. Den forventede leveringstid for varen er oplyst online.
Du vælger den ønskede leveringsform ved bestilling.
Alle møbler er forsvarligt pakket ind i papkasse og bobleplast

Min ordre

Vi ønsker at levere din nye sofa præcis på den måde, som du finder rarest. Derfor tilbyder vi hele fire forskellige leveringsmetoder. Du kan enten få leveret sofaen til din kantsten – helt gratis. Her aftaler vi selvfølgelig en leveringsdag sammen. Du kan også få leveret sofaen, få den båret ind, og monteret den i din stue til Kr. 999,00. Efterfølgende tager vi selvfølgelig emballagen med os. Du kan også vælge at købe hele leveringspakken, hvor vi leverer, bærer ind, monterer og tager emballagen OG din gamle sofa med igen til Kr. 1499,00. Slutteligt kan du også selv vælge at afhente sofaen på vores lager i Nors – dette er helt gratis.
Ønsker du at afhente din vare på vores lager i Nors, vil du modtage afhentningsadressen, så snart vi har modtaget din bestilling. Herefter aftales tidspunkt for afhentning, som kan ske alle hverdage mellem 08-15 – eller efter aftale. Du skal du blot medbringe din ordrebekræftelse – enten i elektronisk eller printet form. Jeg har bestilt møbler, og de har forskellige leveringstider. Kan jeg få dem leveret hver for sig, så snart de kommer på lager? Kontakt vores kundeservice for at fortælle, at du ønsker en såkaldt dellevering. Bemærk venligst, at når vi leverer dine møbler af flere omgange, skal du betale fragt pr. levering. Dette betales på forhånd via det tilsendte betalingslink.
Hvis du ser synlige skader ved leveringen, skal du sørge for at meddele dette til chaufføren, når du tager imod varen. Herefter skal du sammen med chaufføren tjekke varens stand. Chaufføren vil sørge for at notere dette på fragtsedlen. Du skal straks anmelde skaden til os – inden for 24 timer. Sørg for at tage billeder af emballagen og selve skaden. Efterfølgende vil vi sørge for at anmelde skaden til fragtfirmaet.
Når du bestiller dine ønskede varer på vores hjemmeside, betaler du med et betalingskort. Vi tager imod en lang række forskellige korttyper: Dankort, Visa, Visa Elektron, Mastercard, Mastercard Debit, American Express, Diners Club og JCB. Uanset hvilket kort du betaler med, vil der ikke blive taget kortgebyr.
Vi trækker først beløbet for varerne, når afsendes hos os. Vi kan aldrig trække et større beløb end det, som du har godkendt ved din bestilling.
Ønsker du at betale sofaen på afbetaling, gøres dette gennem Santander eller Anyday. Her får du en gebyr- og rentefri finansiering af varen. For at vælge denne finansieringsmulighed skal du blot købe den ønskede varer på webshoppen som normalt og vælge Santander til sidst i købsprocessen.
Har du problemer med at samle din sofa, er der naturligvis hjælp at hente. Du kan se en oversigt over en lang række samlevejledninger her. Er din sofa ikke at finde i oversigten, kan du kontakte vores kundeservice. Det samme gælder, hvis du har brug for anden vejledning eller gode råd.
Husk, vi altid kan kontaktes i vores kundeservice, hvis du har brug for hjælp i forbindelse med din bestilling eller generelt har spørgsmål. Du kan ringe til os pr. telefon på 6017 9360 eller pr. e-mail på info@sofa.dk. Du kan også kontakte os på chat eller via vores Facebookside. Vi sørger for at besvare din henvendelse hurtigst muligt.
Når du shopper på sofa.dk, har du normalvis 14 dages fortrydelsesret. Her skal du blot kontakte vores kundeservice om, at du fortryder dit køb. Efterfølgende skal du naturligvis returnere varen til os, hvis du allerede har modtaget den. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du modtager varen. Udløber fortrydelsesretten på en helligdag, lørdag, søndag, juleaftensdag, nytårsaftensdag eller grundlovsdag, forlænges fristen blot til efterfølgende hverdag.
Har du et ønske om at returnere en vare til os, skal denne tilbageleveres til Håndværkervej 9, Nors, 7700 Thisted . Det er vigtigt, at du sender sofaen direkte til adressen, da vi ellers ikke tager imod den.
Ønsker du at indlevere sofaen personligt på én af adresserne, er dette også muligt. I dette tilfælde vil du undgå returomkostningerne på kr. 1.499,-. Sørg blot for, at alt er pakket forsvarligt ind. Det er dit ansvar, at varerne returneres i god stand.
Derfor bør du sørge for at gemme forsendelseskvittering og eventuelt track-and-trace-nummer. Du har 14 dage til at sende sofaen retur til os fra den dag, du meddeler os om fortrudt køb.
Pengene overføres tilbage til det betalingskort, der blev anvendt ved købet.
Du kan tilføje og fjerne alle de varer, du ønsker, så længe du endnu ikke har klikket ”Udfør bestillingen” i kassen. Har du allerede afsluttet din bestilling, kan du prøve at tage kontakt til vores kundeservice for at høre, om det er muligt at foretage rettelser. Skriv til info@sofa.dk
Det er fuldstændig sikkert at handle på sofa.dk. Vores hjemmeside er mærket med e-mærket, hvilket er din garanti for sikkerhed. E-mærket er et certifikat udviklet i samarbejde med TrygFonden og indikerer altså, at en webshop er sikker og tryg at handle ved. Du kan læse mere om E-mærket her.
Når du får din nye sofa leveret, vil den fremstå meget stram i det. Dette vil dog ændre sig, så snart du tager møblet i brug. Grunden til dette er, at stoffet skal have tid til at udvide sig en lille smule. Dog kan dette også medføre, at stoffet fremstår en anelse rynket. For at fordele overskudsstoffet på bedste vis bør du jævnligt stryge en hånd over hynder og sæder. Men vær ikke bekymret – det er ganske naturligt med rynker i sofaen. Vi anbefaler altid at imprægnere sofaen inden første gang, du tager sofaen i brug. Vi har samlet en lang række tips til vedligeholdelse og rengøring af din sofa her, som du med stor fordel kan læse.
Følg altid vores aktuelle tilbud her og om vores black friday tilbud.