Salgs- og leveringsbetingelser

Indledning

Sofa ejes og drives af:

Sofa v/FurnConsult A/S

Håndværkervej 9, Nors

7700  Thisted

CVR-nr.: 25122682

Tlf.: +45 6017 9360

Mail: info@sofa.dk

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på Sofa.dk til levering i Danmark (til brofaste øer), dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Kontakt:

Vi kan kontaktes på telefon 60179360 - email info@sofa.dk eller via vores facebook side "sofa.dk"
Svartiden vil forventes at ligge på max 3 dage, men vi forsøger at svare alle henvendelser hurtigst muligt.

 

Betaling og bestilling 

Sofa.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

For at handle på Sofa.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”.

Eventuelle ekstra betalinger for fx fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet umiddelbart inden, du er klar til betale.

Når du er klar til at bestille, klikker du på ”gå til kassen”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger hvilken leveringsform, der passer dig bedst.

Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Gå til betaling”. Herefter går din ordre videre til Sofa.dk.

Sofa.dk hæver først beløbet når varerne er leveret hos dig. Beløbet vil typisk blive trukket fra din konto 1 - 2 dage efter levering eller afhentning. Sofa.dk kan aldrig trække et større beløb, end det beløb, du har godkendt ved din bestilling.

Det er muligt at betale med følgende korttyper: 

Dankort – Visa – Visa Elektron – Mastercard – Mastercard Debit – American Express – Diners Club – JCB 

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  

 

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse

Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os.

Fragt

Vælg imellem de tre nedenstående muligheder:

Priserne er gældende for leveringer i hele Danmark (dog undtaget alle ikke-brofaste øer).

Afhentning

Du kan vælge at hente din nye møbel selv.

Du modtager en afhentningsadresse så snart vi har modtaget din bestilling, så aftaler vi et afhentningstidspunkt sammen.

Afhentning kan ske i alle hverdage mellem kl. 08.00 - 15.00, eller efter aftale.

1. Vi leverer til din kantsten, - vi leverer og du sørger selv for resten.

Småmøbler, bestående af få kolli

Kr. 501,25

Levering af sofaer, bestående af flere kolli.

Kr. 790,-

2. Vi leverer og bærer dit nye møbel ind i stuen. Vi monterer ben og sammensætter møblet efter dit ønske, og napper naturligvis emballagen med os.

Kr. 925,-

3. Du vælger hele pakken her. 

Vi bærer møblet ind, pakker det ud, monterer og tager emballagen OG din gamle sofa med retur!

Kr. 1.286,-

Vælg imellem de tre leveringsformer i indkøbskurven.

Lige umiddelbart efter du har afgivet din bestilling, modtager du en mail eller en SMS fra EHB Montøren, vort lager- og fragtfirma, hvori der er et link til deres online booking system. Her kan du i ro og mag selv vælge din ønskede leveringstid.

Nemt og enkelt.

Fragtfirma: 

EHB Montøren – Ringsted.

Lagervarer – 1-3 uger

Ikke på lager 6-10 uger.

 

Fortrydelsesret  

Når du handler på nettet og hos Sofa.dk har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnerer varen til os.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen via mail til info@sofa.dk.

Returnering

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:

Sofa.dk

Håndværkervej 9, Nors

7700  Thisted

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. 

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor forsendelseskvittering samt evt. track and trace nummer.

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 

 Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste kr 790,-.

Vigtigt

Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt

Bemærk! Vi modtager ikke varer sendt pr. efterkrav.

Dokumentation for dit køb

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Bemærk!

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

du reelt har taget varen i brug

den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den

du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på

du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm

Fortrydelse af en del af købet 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du får sofaens værdi samt leveringsomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

 

Reklamationsret 

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. 

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. 

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til: 

Sofa.dk

Håndværkervej 9, Nors

7700  Thisted

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

Persondatapolitik  

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos Sofa v/FurnConsult A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Den dataansvarlige på sofa.dk er Sofa v/FurnConsult A/S

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på info@sofa.dk. Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os herom.

Klageadgang 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os pr. mail: info@sofa.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Center for Klageløsning 

Nævnenes Hus 

Toldboden 2 

8800 Viborg 

www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

 

Cookies

Ved at benytte Sofa.dk accepterer du, at vi bruge cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. 

En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Hos Sofa.dk er vi altid ude efter at give vores kunder den mest brugervenlig hjemmeside, for at få dette, benytter vi os af teknologier der indsamler, sortere og behandler oplysninger.

Dette kaldes for cookies, en cookie er en lille tekstil som bliver gemt på din computer, denne fil hjælper vores system med at huske dig når du besøger Sofa.dk

Klik her for at få mere detaljeret information omkring cookies.

Du kan slette cookies på din computer via den internet browser du benytter. 

Hvis du har valgt at din browser, ikke skal godkende cookies, vil det betyde at du ikke kan bruge vores hjemmeside optimalt, da flere sider ikke kan være tilgængelige.

Vi anbefaler selvfølgelig at du tillade brug af cookies. En del af de cookies som vi indsamler, kan blive offentliggjort, men det vil være i en annonymform, det kan f.eks være i form at "Antal besøgende på siden" "Hvor lang tid du har besøgt siden" osv.

Dine information er en vigtig del af Sofa.dk forrentning og derfor vil de selvfølgelig ikke blive handlet eller delt med.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Sofa v/FurnConsult A/S

Håndværkervej 9, Nors

7700  Thisted

CVR-nr.: 25122682

Tlf.: +45 6017 9360

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 11.04.2019