Indledning

SOFA.dk ejes og drives af:

SOFA.dk v/FurnConsult A/S
Håndværkervej 9, Nors
7700 Thisted
CVR-nr.: 25122682
Tlf.: +45 6017 9360
Mail: info@sofa.dk

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på SOFA.dk til levering i Danmark (til brofaste øer), dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Kontakt:

Vi kan kontaktes på telefon 60179360 - email info@sofa.dk eller via vores Facebook side www.facebook.com/sofa.dk/

Svartiden vil forventes at ligge på max 3 dage, men vi forsøger at svare alle henvendelser hurtigst muligt.

Betaling og bestilling

SOFA.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

For at handle på SOFA.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet. Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”.

Eventuelle ekstra betalinger for fx fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet umiddelbart inden, du er klar til betale. Når du er klar til at bestille, klikker du på ”gå til kassen”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger hvilken leveringsform, der passer dig bedst.

Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Gå til betaling”. Herefter går din ordre videre til SOFA.dk.

SOFA.dk kan aldrig trække et større beløb, end det beløb, du har godkendt ved din bestilling.

Det er muligt at betale med følgende korttyper:

Dankort – Visa – Visa Elektron – Mastercard – Mastercard Debit – American Express – Diners Club – JCB – mobilepay – Finansiering via Sanatander Consumer Bank (Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om finansiering hos Santander Consumer Bank)

Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse

Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. 

Afhentning

Du kan vælge at hente dit nye møbel selv. Du modtager en afhentningsadresse så snart vi har modtaget din bestilling, så aftaler vi et afhentningstidspunkt sammen.

Afhentning kan ske i alle hverdage mellem kl. 08.00 - 15.00, eller efter aftale.

Fragt

Vælg imellem de tre nedenstående muligheder:

Priserne er gældende for leveringer i hele Danmark (dog undtaget alle ikke-brofaste øer).

1. Vi leverer til din kantsten, - vi leverer og du sørger selv for resten.

Gratis

2. Vi leverer og bærer dit nye møbel ind i stuen. Vi monterer ben og sammensætter møblet efter dit ønske, og napper naturligvis emballagen med os.

Kr. 399,-

3. Du vælger hele pakken her.

Vi bærer møblet ind, pakker det ud, monterer og tager emballagen OG dit gamle møbel med retur!

Kr. 699,-

Vælg imellem de tre leveringsformer i indkøbskurven. Lige umiddelbart efter du har afgivet din bestilling, modtager du en mail eller en SMS fra EHB Montøren, vort lager- og fragtfirma, hvori der er et link til deres online booking system. Her kan du i ro og mag selv vælge din ønskede leveringstid. Nemt og enkelt.

Fragtfirma:

EHB Montøren – Ringsted.

Lagervarer – 1-2 uger

Ikke på lager 6-8 uger.

Fortrydelsesret

Når du handler på nettet og hos SOFA.dk har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnerer varen til os. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen via mail til info@sofa.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Returnering

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:

SOFA.dk

Håndværkervej 9, Nors

7700 Thisted

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor forsendelseskvittering samt evt. track and trace nummer.

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste kr. 925,-.

Vigtigt

Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt Bemærk! Vi modtager ikke varer sendt pr. efterkrav.

Dokumentation for dit køb

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet, du kan få tilbage, afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Bemærk!

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

• du reelt har taget varen i brug

• den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den

• du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på

• du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du får møblets værdi samt leveringsomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

SOFA.dk

Håndværkervej 9, Nors

7700 Thisted

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos SOFA.dk v/FurnConsult A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på SOFA.dk er SOFA.dk v/FurnConsult A/S

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på info@sofa.dk. Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os herom.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os pr. mail: info@sofa.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
http://www.naevneneshus.dk/

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til: Sofa.dk v/FurnConsult A/S
Håndværkervej 9, Nors
7700 Thisted
CVR-nr.: 25122682
Tlf.: +45 6017 9360

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________

Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________

Dato: _________________ (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 5/10/2020.